överkonsumtionen ftw

Jag fattar att folk hamnar i Lyxfällan. Eller det gör jag inte alls. De måste sakna självbehärskning och framåttänkande helt och hållet, men det där med att sitta och shoppa framför datorn i ensamheten och mörkret. Jag sitter här själv när min sambo gått och lagt sig och scrollar bland tv-apparater och glasögon jag "ska" köpa. Har dessutom fått för mig att gula bågar vore spexigt. Skillnaden är väl kanske i och för sig att jag tittar på de absolut billigaste tv-apparaterna som finns, de absolut billigaste glasögonen som går att få tag i och att jag dessutom förmodligen till slut bestämmer mig för att jag inte behöver något av det tillräckligt mycket för att köpa det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0