ollat lösgodis

Jag känner mig alltid lite smutsig när jag köper lösgodis. Inte av anledningen att jag betalar pengar för syntetiska aromer och färgämnen och sockerchocken som jag ämnar stoppa i min kropp, utan för att jag vet att skopan jag tar godis med alldeles säkert har varit nere på golvet och vänt både en och två gånger. Kanske någon unge som slickat på den, kanske någon gubbe som OLLAT den, vad vet jag? I den fiiina godisaffären på Liseberg tar man en skopa när man kommer in som man har med sig genom affären och därefter lägger i en annan korg på vägen ut som tas iväg för diskning innan de sätts fram för användning igen. Det vore naturligtvis ogenomförbart på ICA, men kanske skulle man ta med en egen skopa? Det skulle jag å andra sidan inte vilja att andra människor gjorde, gud vet vad de har hittat på med den innan de kom till affären. Sedan har vi snoriga ungar som pillar med händerna i godiset på de lägsta hyllorna och småkillar som hetsar varandra till diverse äckligheter bara för att jävlas.

Lösgodis kommer nog att förbli ett äckligt fenomen. Och jag kommer fortsätta att köpa det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0